ANKARA- Okul servis aracı olarak kullanılan taşıtların yaş sınırının esnetilmesi gerektiğini vurgulayan TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, ‘Okul servis araçlarının 12 yaşından büyük olmama şartı esnetilerek kaldırılmalı. Bu araçların her yıl düzenli olarak bakımları yapılıyor ve muayeneden geçirilen bu araçlar trafiğe uygun ve güvenli. Bu araçlar halen kullanılabilirken ve tüm bakımları yapılıyor ve muayeneden geçerken değiştirilmesi ekonomimize olumsuz yansıyor’ dedi.
-‘SERVİS ARAÇLARININ HER YIL PERİYODİK BAKIMI YAPILIYOR’
Okul taşıtlarının her yıl düzenli bakıma girip muayeneden geçirildiğini hatırlatan Türkiye Esnaf ve Sanatkarlar Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, servis araçlarının 12 yaş sınırının esnetilmesini isteyerek, ‘Okul Servis Araçlarının Çalıştırılmasına İlişkin Usul ve Esaslar Yönetmeliği’nde yer alan ?okul servis aracı olarak kullanılacak taşıtların yaşlarının 12’den büyük olmayacağı’ maddesinde bu yaş sınırının esnetilmesi ve 20’ye çıkarılması gerekiyor. Bu hem taşımacı esnafımızı mağdur ediyor hem de kamu kaynaklarının israf edilmesine yol açıyor. Her yıl düzenli olarak periyodik bakımlarının yapılması bu araçların daha uzun ömürlü olmasını sağlıyor. Çünkü AB Uyum sürecinde yapılan düzenlemelerle birlikte okul servis araçlarının TÜV standardı olan fenni muayeneleri düzenli olarak yapılıyor. Bu standardın uygulandığı ülkelerde okul servis araçlarında yaş sınırı yok’ şeklinde konuştu.
-‘ARACIN HİÇBİR SORUNU YOKKEN DEĞİŞTİRMEK EKONOMİ İÇİN LÜKSTÜR’
Servis araçlarının bakımları düzenli yapılıyorken değiştirilmesinin ekonomiye olumsuz yansıyacağının altını çizen Palandöken, ‘Servis araçları faaliyette olduğu belediyelerce yapılan yıllık denetimlerle Özel İzin Belgesi alıyor. Dolayısıyla okul servis araçlarımız eskisinden daha uzun ömürlü, trafiğe uygun ve daha güvenli. Araçların herhangi bir sorunu yokken ve daha yıllarca kullanılabilecek durumda iken 12 yaşında değiştirilmesi ekonomimize olumsuz yansıyacaktır. Son dönemde içinde bulunduğumuz ekonomik daralmanın tüm piyasalara yansıyan olumsuz etkisi ortada. Tamamı yurtdışından dövizle ithal edilen bu araçların 12 yaşından sonra yenilenmesi kamu kaynaklarını tasarruflu kullanmamız gereken süreçlerde daralmadan kolayca çıkmamıza sebep olacaktır’ diye söyledi.